14 Eylül 2014 Pazar

TIRNAK KEMİRME, YEME, KIRILAN TIRNAKLAR , BAKIMSIZ TIRNAK SORUNSALI VE ÇÖZÜMÜ (BİZ HERŞEYİ YAPABİLİRİZ HAREKETİ)

 Tırnaklar bir kadının her anlamda kullanacağı en büyük silahı ve bu silahı hepimiz kullanabilmeliyiz. Bir erkeğin bayanda baktığı ilk yer tırnakları, dişleri, poposu,göğsü.... derken neyse son ikiyle ,ilk iki tanesinin yeri değişebilir ama bu saydıklarım ilk dördü oluşturur. Erkekler tırnaklara bakarlar ve karar verirler ya bakımlısınızdır ya da sorunlu! Özellikle erkek anneleriyle tanışmaya gittiğinizde ellerinizi yenmiş gördülerse eyvah ölümlerden ölüm beğenin kesin psikolojik sorunları olan depresif biri olarak anılacaksınız. Evet tüm bu yargılara o beden dili kitaplarını yalamış yutmuş insanlar, tırnaklarınıza bakarak karar verecekler. Tabi ki ne yaşadığınız hangi sorunlarla boğuştuğunuz onları ilgilendirmeyecek.

   Neyse neyse ... Ama biz bu süreci değiştirebiliriz! Biz istersek herşeyi yapabiliriz. İhtiyacımız olan sadece Azim. Ne demişler "Azimli s*çan dağı deler tezinden yola çıkarak (yahu biraz gülün diye yazıyorum hayat ciddiye almak için çook kısa) başarabileceğimize inanıyorum. (ne illaki sloganımızın ciddi birşeyler olması gerekmiyor dimi)

1) İSTEKLER SORUNLAR LİSTESİ : Yahu biz yapabiliriz diyoruz ama ne istediğimizi bilmiyoruz! Önce listemizi hazırlayalım. İsteklerimiz sorunlarımızdan ortaya çıkar.
Örnek verecek olursam benim isteklerim(sorunlarım) şunlar;
-bel bölgemi inceltmek istiyorum
-karın kaslarım için spor yapacağım
-makyaj malzemelerim bittikten sonra almak istiyorum
.
.
bu şekilde bir liste hazırlıyoruz ve listenizi yorum bırakmayı unutmayın ki birbirimize nasıl gidiyor bu isteğin diye sorabilelim eminim birçoğumuzun ortak istekleri ve sorunları var.

2) UYGUN EKİPMANI HAZIRLAMAK :

İsteklerimizi yerine getirmek için ihtiyacımız olan neler?
Ben bel bölgemi inceltmek istiyorum ve bunun için spor malzemeleri satan dükkandan aşşağıda gördüğünüz ürünü aldım ve uygulamaya başlayacağım.

Bel bölgemi inceltmek için aldığım sağa sola doğru hareket eden bir mekanizması var.


Siz tırnak uzatmak istiyorsunuz ; İhtiyacımız olanlar
-Limon
Limonla tırnaklarınızı ovmanız tırnaklarınızın güçlenmesini sağlar


- Rimmel Nail Rescue (Rimmel markasının 14 günde bakımlı tırnaklar vaad eden ojesi, watsons mağazalarında bulabilirsiniz. Tırnak çatlamaları, kırılmaları, tırnak üzerindeki çizgiler'e çok iyi geliyor. Watsons mağazaşarında 5 tl gibi çok uygun bir fiyatı var ve uzun süre yetecek bir ürün)


Rimmel Nail Rescue ojesinin arka kısmında kullanma talimatları yazıyor.

Pembe renkli, keskin kokulu bu ojeyi tınaklarınıza uygulayınca saydam bir renk alıyor.


- Kayısı yağı, Buğday yağı, Menekşe yağı karışımını (bazı arkadaşlarımız rimmelin ojesini bulamazsanız bu yağların karışımını) kullanabilirsiniz.

- Dax Sulphur ; tırnaklarınızı ve tırnak etlerinizi besleyici vazelin formatında ürün. (bu ürünü bulamayanlar dalin markasının vazelinini tırnaklarına ve tırnak etlerine sürsünler benzer etkiyi gösterecektir)

dax sulphuru tırnaklarınıza ve tırnak derinize uygulayabilirsiniz.

dalin vazelini tırnaklarınıza ve tırnak etlerinize uygulayabilirsiniz.


- Gerekirse tırnaklarınıza acı oje sürün ama bu kurtuluş değil çünkü acı ojem bile olsa tırnaklarımı yediğimi bilirim.

acı oje bir çözüm değildir ama tırnak yeme alışkanlığınızı yavaşlatır.


3) KENDİMİZE ÇİZELGE HAZIRLAMAK ;

  Çocuklarınıza düzenli çalışma çizelgesi hazırlatıyorsunuz da siz neden hazırlamayacakmışsınız ki. Örneğin : Rimmel Nail Rescue ojesi 14 günde hayal ettiğimiz tırnaklara kavuşmayı vaad ediyor. İlk 14 gün boyunca ürünün üzerinde yazdığı gibi uyguluyoruz ve bu 14 gün boyunca mümkünse üzerine renkli oje sürmüyoruz!

İlk gün ürünü tek kat uyguluyoruz, (ojeyi lütfen tırnak etinize değdirmeyin sertleştiriyor deriyi)
İkinci gün bir kat daha üstünden geçiyoruz.
Ve bu ojeye hiç dokunmadan 7 gün boyunca tırnaklarımızda tutuyoruz.
7. günün sonunda tırnaklarınızı ojeden arındırdıktan sonra limonla bir güzel ovuyoruz ve dax sulphur(dalin vazelinde olur) sürüyoruz 30 dk bekletiyoruz. Sonrasında ellerimizi ve tırnaklarımızı bir güzel yıkayıp tekrar Rimmel Nail Rescue ojesini uygulamaya başlıyoruz.
Yine ürünü ilk başta tek kat, ertesi gün bir kat daha uygulayarak 7 gün boyunca tırnaklarımızda tutuyoruz.

14. güne geldiyseniz zaten tırnaklarınızı gerçekten uzattınız! Tebrikler!
( Bu arada elimizi suya sürekli sokmuyoruz, "ben ev hanımıyım evi temizliycem, bulaşık yıkıycam nasıl suya sokmayacağım" diyorsun duyuyorum seni güzel ablacım "yap temizliğini, sen titiz kadınsın tabi ki evin pırıl pırıl olacak ama lütfen plastik bulaşık yıkama eldivenini takıp temizliğini yap"... "Benim kocam uzun tırnak sevmiyor" diyen ablacım " senide duyuyorum "tırnakların şekilli biçimli görünecek kadar uzat yeterli")

14 gün sonra ne olacak diyenleri duyuyorum. Artık renkli ojeler dönemine hoş geldiniz. Rimmel Nail Rescue ojesini baz olarak tırnaklarınızın altına uyguluyorsunuz. Güzeller Ojelerimizi 2 günde bir değiştirerek limonla bir güzel ovuyoruz ve dax sulphur(dalin vazelinde olur) sürüyoruz 30 dk bekletiyoruz. Sonrasında ellerimizi ve tırnaklarımızı bir güzel yıkayıp tekrar Rimmel Nail Rescue ojesini uygulamaya başlıyoruz. Evet tırnaklarınızın boyutu istediğiniz hale gelene kadar uygulamaya devam ;)


4) "Ben Dayanamıyorum Elimi Ağzıma Götürüyorum Kanatana Kadar Kemiriyorum" diyenler için DAVRANIŞTAN KURTULMA YOLU;

  Bu yöntemi yapmamamız gereken bir davranışı yaptığımızda kullanıyoruz . Mesela ben sinirli bir insanım ani çıkışlar yapabiliyorum bu davranışımdan kurtulmak için elime bir not defteri ve kalem aldım ilk gün yapmamam gereken davranışı not ettim , ani çıkış yaptığım anlarda elime defteri aldım ve "ani çıkış yaptım" yazmaya başladım. Sonradan baktım ki o kadar çok yapmışım ki , yani ilk gün farkındalık günümüz!  İkinci gün bu davranışı yapacağımı farkettiğim anlarda kendimi tuttum ve kalemi yine elime alıp "davranış engellendi " yazdım ve bu şekilde  1 hafta boyunca kendimle cebelleşerek not ettim, tabi arada kendimi durduramadığım zamanlar oldu "davranışı yaptım" diye yine sayfaya not düştüm. 7. gün sayfaya baktığımda davranışı neredeyse hiç yapmadığımı farkettim.
Sizde 14 günlük tırnak uzatma hareketinizde bu yöntemi uygulayabilirsiniz. Diyet yapanlar yememeleri gereken şeyleri yediklerinde fazladan yedikleri ürünlerin kalorilerini yazarak aslında diyetlerine ne kadar zarar verdiklerini görebilirler. Bu yöntem azaltmak istediğimiz tüm davranışlar için kullanılabilir bir yöntem. Bu yöntemi çocuğunuzla beraber uygulayarak ona yol gösterebilirsiniz.

5) "RİMMEL NAİL RESCUE" BULAMAYANLAR NE YAPSIN?

  Kayısı yağı, menekşe yağı, buğday yağı karışımını kullansın sayfamda hazırlanışı ve uygulanışı mevcut. Bu yağları karıştırıp her gün bakım yapın tırnaklarınıza.

tırnakların sertleşmesini sağlayan bakım yağı karışımını bloğumda bulabilirsiniz.


6) TIRNAK KENARLARINIZI TÖRPÜ İLE İNCELTMEYİN : Tırnaklarım uzadı hemen şekil vereyim modunda olun ama tırnak uçlarına şekil verin , tırnaklarınızın yan kısımlarına şekil verip tırnaklarınızın çatlamasına sebep olmayın. Ayrıca tırnaklarınızı duştan sonra değil duşa girmeden önce törpüleyin, yumuşayan tırnaklar çatlamaya daha meyillidir. Tırnak şekillendirme konusunda yeni iseniz kağıt törpüyle başlayıp , metal törpüye en son cam törpüye geçmenizi tavsiye ederim size.

Unutmayın hiç bir yöntem siz azimli ve kararlı olmadığınız sürece işe yaramaz !!

Güzel ve Bakımlı günler diliyorum...




Hiç yorum yok: