13 Kasım 2015 Cuma

Bir Pazı Sarma Hikayesi :)



Selam güzeller , Nasılsınız inşallah =) Ben iş güç anne,baba , öğrenci koşturup duruyorum =)

Dün perşembe pazarı varmış , babamın canı pazı sarma çekmiş "serap sarar" demiş almış gelmiş. Ama dün küsüştük doğal olarak elimi sürmedim,   Oğlak burcuyum inat bir yapım var babam da Aslan burcu sağolsun burnu yere düşse almaz böyle zamanlarda . Baktım bugün " Sen iyi niyetlisin biliyorum , Allah uzun ömür versin" dedi benim vicdan cızz etti . Hiç de kin tutamam , küs kalamam. Zaten anne, babaya küs kalınmaz da çevreye karşıda böyleyim hemen gülsün iki tatlı söz etsin canımı yesin =) Evet o saflardanım ama ne yapalım Allah beni böyle yaratmış =) Neyse efendim  17.30 da oturduğum sarma işleminden 20.00 sularında kalkmış bulunuyorum. tek başıma ancak bu kadar . Haşla, kes , içini hazırla , sar derken zaman su olmuş uçmuş =( Bu arada bugün pişirmeyeceğim , yarın tüm gün dersim var akşama hazır olsun diye şimdiden yaptım =)



Pazı Sarması Malzemeleri :

2 bağ pazı
250 gr kıyma
2 su bardağı pirinç
1 su bardağı bulgur
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1,5 kahve fincanı sıvı yağ
Çeyrek bağ maydanoz
3 orta boy soğan
3 diş sarımsak
Tuz, Nane , Karabiber , Pulbiber

Hazırlanışı :

Öncelikle orta boy bir tencerede su kaynatılır. Pazılar yaprak yaprak yıkanır ve sapları kesilerek (atmayın) kaynayan suya azar azar bastırılıp çıkarılır. Hepsi bittikten sonra soğuk sudan geçirilip süzülmeye bırakılır. Bulgur ve pirinç karışımı da güzelce yıkanarak süzülür. Soğanlar rendelenir sıvıyağda şöyle bir kavurup, Salça ve baharatlar eklenir ve karıştırılır. Bulgur ve pirinç karışımı da eklenir. Tuzu eklenip iyice karıştıktan sonra çok az üzerine çıkacak kadar sıcak su eklenir ve kısık ateşte suyu çekene kadar pişirilir.(tam pişmeyecek hafif kıtır kalacak). Balkona çıkarıp soğumasını bekledim. Karışımı bir kaba alıp kıyma, maydanoz , tuz ve diğer baharatlar eklenir ardından ezilmiş sarımsak eklenir karıştırılır ve iç hazır =) Aynı lahana sarması gibi fakat biraz daha kalın sarın.Tencerenin dibine ayıklanmış pazı saplarını yerleştirin.Sarılan pazıları üzerine dizin.Sarma işlemi bittikten sonra kalan 1 yemek kaşığı yağı üzerine gezdirin.Yeterince su ilave edilerek pişirin.Sarımsaklı Yoğurt ile servis edin.

Afiyet olsun güzeller =)

Dipnot : Ben şöyle hazırlıyorum içi daha güze oluyor diyorsanız ya da bir püf noktanız varsa yorum bırakmayı ihmal etmeyin =)

Hiç yorum yok: