14 Ekim 2015 Çarşamba

SAÇ MAYALAMA (SAÇLARINIZ DÖKÜLÜYOR- CANSIZ VE SÖNÜK MÜ? UZAMIYOR MU? )


Selam kızlarcım ? Sonbaharın da kapımızı çalması saç dökülmeleri arttı dolayısı ile bana gelen sorular arasında saç dökülmeleri 1. sırada yer alıyor. Saçlarınız mevsimsel değişiklikler , sıkıntı ve stres sorunları nedeni ile dökülüyorsa yapmanız gereken bu tarifi uygulamak =)

Geçen hafta annemle pastane usulü poğaça yapıyoruz  maya katıyoruz doğal olarak içine , bende anneme  "Kalk mayalayalım saçları da" dedim. Haliyle şaka yapıyorum sanıp  "Serap gece gece icat çıkarma" dedi ve ben başladım anlatmaya "Maya %50 oranında protein , B vitamini , demir, krom, magnezyum içeriyor. En önemlisi de içeriğindeki B5 vitamini  saç sağlığı için keratin oluşumunu sağlıyor. Tabi ki Keratin saç dökülmelerini engelleyip daha sağlıklı görünmesine fayda sağlıyor."  falan diyorum ama nafile hatun kişinin saçı benim 3 katım onun da saçları sarı ve aynı genleri taşıyoruz ama benimkiler fıs diye söndü bu ara ve tutam tutam dökülüyor mevsimseldir desem de içime kurt düşüyor. Kalktım maya maskesini hazırladım ama baştan uyarayım fena pis bir kokusu var akıllara zarar. Hani nasıl anlatsam kat kat çorap giyersin ve o gün yağmur yağmıştır plastik yağmur çizmeleri giyinmen gerekir ama o yağmur çizmesi 2 gün boyunca ayağında kalıp terlemiştir ya öyle pis tiksinç bir koku . Ama sonuçlar için değer arkadaşlar çünkü daha hacimli, canlı, parlak , daha az dökülen saçlar elde ediyorsunuz.



Malzemeler :

1 paket kuru maya
Yarım su bardağı ılık su
Saç Bonesi veya Streç film

Hazırlanışı :

Bir tasa veya bardağa mayayı döküp üzerine ılık su ekleyerek güzelce erimesini sağlıyoruz. Tamamen soğuyana kadar bekleyip fısfıs'lı şişe yani sprey şişesine koyup saç diplerimizden saç uçlarımıza kadar her noktaya sıkıyoruz  ve saç bonesini takıyoruz =) Saç boneniz yoksa streç filmde sarabilirsiniz. 2-3 saat kadar bekleyip doğru bıcı bıcı yapıyoruz ve mis oluyoruz =)  Saçımızda maya kokusu kalmıyor =)  Haftada 2 defa uygulama yapabilirsiniz =)

Saçların daha gür , hacimli ve canlı duruyor diyen olursa saçlarımı mayalıyorum dersiniz canlarım =)

DİPNOT : Saçlarınız çok kuru ise içerisine yumurta sarısı ekleyebilirsiniz. ben sprey şişesi kullandığım için eklemedim. Ama sprey ile sıktıktan sonra eliniz veya bir fırça yardımı ile yumurta sarısını saçlarınıza sürebilirsiniz =)

Güzel ve Bakımlı günler kızlarcım =)

Hiç yorum yok: