29 Mart 2015 Pazar

HASSAS- DAYANIKLI (CİLT TESTİ 2) :

Bu bölümde tümü hassas cilt belirtisi olan sivilcelenme, kızarma , kırmızılık ve kaşıntı geliştirmeye karşı cildinizin hassasiyeti ölçülecek.
1-) Yüzünüzde kırmızı sivilceler çıkar mı?
a) Asla
b) Nadiren
c) En azından ayda bir kez
d) En azından haftada bir kez
2-) Cilt bakım ürünleri (temizleyici, nemlendirici, tonik ve makyaj da içeren) yüzünüzde bir döküntü, tahriş, kaşıntı ve batmalara neden olur mu?
a) Asla
b) Nadiren
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Yüzüme herhangi bir ürün kullanmıyorum
3-) Size hiç akne veya rozasea teşhisi kondu mu?
a) Hayır
b) Arkadaşlarım ve tanıdıklarım bende olduğunu söylüyor
c) Evet
d) Evet hemde ciddi
e) Emin değilim
4-) 14 ayar altın olmayan mücevherler kullanırsanız, ne sıklıkla döküntü oluyor?
a) Asla
b) Nadiren
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Yüzüme herhangi bir ürün kullanmıyorum
5-) Güneş koruyucular cildinizi kaşındırıyor, yakıyor, tahriş ediyor ya da kızartıyor mu?
a) Asla
b) Nadiren
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Güneş koruyucu bir ürün asla kullanmam
6-) Size hiç atopik dermatit, egzama ya da kontakt dermatit (alerjik deri döküntüsü) tanısı kondu mu?
a) Hayır
b) Arkadaşlarım ve tanıdıklarım bende olduğunu söylüyor
c) Evet
d) Evet olukça şiddetli
e) Emin değilim
7-) Yüzüğünüzü taktığınız yerin altı ne sıklıkla tahriş oluyor?
a) Asla
b) Nadiren
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Güneş koruyucu bir ürün asla kullanmam
Kokulu banyo köpüğü, masaj yağı ya da vücut losyonları cildinizi tahriş eder, kaşındırır ya da kurutur mu?
a) Asla
b) Nadiren
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Hiç bu ürünleri kullanmam (NOT: Yukarıda bahsedilen sorunlara sebep olduğu için bu ürünleri kullanmıyorsanız “d” şıkkını işaretleyin)
9-) Otel sabunlarıyla vücudunuzu ya da yüzünüzü bir problem olmadan yıkayabiliyor musunuz?
a) Evet
b) Çoğu zaman bir sorunum olmuyor
c) Hayır, cildim kaşınıyor, kızarıyor ya da tahriş oluyor
d) Kullanmadım
e) Kendi sabunumu kullanıyorum, emin değilim.
10-) Aile dertlerinizden birine atopik dermatit , egzama , astım ve/veya alerji teşhisi konmuş mudur?
a) Hayır
b) Bildiğim kadarıyla bir aile üyesi
c) Birkaç aile üyesi
d) Aile üyelerimin çoğunda dermatit , egzama, astım ve/veya alerji mevcut
e) Emin değilim
11-) Eğer kıyafetleriniz için çamaşır makinesine kokulu çamaşır deterjanı ya da yumuşatıcı kullanırsanız ne olur?
a) Cildim iyidir.
b) Cildimi biraz kuru hissederim
c) Cildim kaşınır
d) Cildim kaşınır ve döküntü olur
e) Emin değilim ya da hiç kullanmadım
12-) Yüzünüz ve/veya boynunuz egzersiz sonrası ve /veya stres yüzünden ya da öfke gibi bir duygu yoğunluğu durumunda ne sıklıkta kızarır.
a) Asla
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman
13-) Alkol aldıktan sonra ne sıklıkta cildiniz kızarır ve sizi ateş basar?
a) Asla
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman ( ya bu sebepten ötürü alkol almıyorum)
e) Asla alkol almam
14-) Ne kadar sıklıkla baharatlı ya da sıcak yiyecekler veya içecekler tükettikten sonra, cildiniz kızarır veya sizi ateş basar?
a) Asla
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Asla baharatlı yiyecekler yemem .( NOT: Yüzünüzdeki kızarıklıktan dolayı baharatlı yiyecekler yemiyorsanız ya da sıcak içecekler tüketmiyorsanız “d” seçeneğini tıklayın)
15-) Yüzünüzde ve burnunuzda görünen kaç mavi veya kırmızı kılcal damar var? ( ya da bunun için tedavi gördünüz mü?)
a) Yok
b) Az sayıda (burun da dahil olmak üzere yüz genelinde 1 ile 3 arası)
c) Birkaç tane (burun da dahil olmak üzere yüz genelinde 4 ile 6 arası)
d) Çok Fazla (burun da dahil olmak üzere yüz genelinde 7 nin üstünde)
16-) Yüzünüz fotoğraflarda kırmızı çıkar mı?
a) Asla ya da ben fark etmedim
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman
17-) Güneşte yanmadığınız halde insanlar size güneşte mi yandın diye sorarlar mı?
a) Asla
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Bende her zaman güneş yanığı var (Bundan nefret ediyorum!)
18-) Makyaj, güneş koruyucular ve cilt bakım ürünleri sizde kabarıklık, kızarıklık, kaşıntıya sebep oluyor mu?
a) Asla
b) Bazen
c) Sık sık
d) Her zaman
e) Bu ürünleri kullanmam (Not: Eğer kızarıklık, kabarıklık ve kaşınma nedeniyle bu ürünleri kullanmıyorum diyorsanız “d” seçeneğini işaretleyiniz)
Hassas (H) – Dayanıklı (D) Puanlaması:
Kendinize her a cevabı için 1, her b için 2, her c için 3 , her d için 4 ve her e için 2.5 puan verin.
Eğer bir dermatolog tarafından akne, rozasea , kontakt dermatit (alerjik bir deri döküntüsü) veya egzama tanısı aldıysanız sonuca 5 puan ekleyin. Başka branştan bir doktor, aile hekimi vb. bu teşhisi yaptıysa 2 puan ekleyin.
Puanınız 34-72 arasında ise , çok hassas bir cilde sahipsiniz. (Endişe etmeyin ben size yardım edicem)
Puanınız 30-33 arasındaysa hassas bir cilde sahipsiniz
Puanınız 25-29 arasında ise dayanıklı bir cilde sahipsiniz
Puanınız 18-24 arasında ise çok dayanıklı bir cilde sahipsiniz. (çok şanslısınız!)
Puanınız 30-77 arasında ise Hassas (H) cilt tipine sahipsiniz
Puanınız 18-29 arası ise Dayanıklı (D) cilt tipine sahipsiniz

Hiç yorum yok: