6 Eylül 2016 Salı

Kahvaltılık Sos [Göçmen Sosu nam-ı diğer Lutenitsa ]



Selam Kızlarcım ,

Sorma annemm bir sağlıklı ve doğal beslenme alışkanlığı çıkardım. Sindirelladan bildiğin kül kedisine dönüştüm =) Ocağın başı 2. yuvam oldu =) Eğleniyormuyum kesinlikle kendi ağız tadın ve damak zevkine göre yemek pişirmek harika bir olay. İçimdeki aşçı gün yüzüne çıkmayı bekliyormuş da heberim yokmuş. İhtiyacım olan tek şey bir bahane ile başlamakmış =)

Bugünde meşhur kahvaltılık sosu yapayım dedim ve acayip lezzetli birşey ortaya çıktı =) Sizinde böyle tarifleriniz varsa lütfen yoruma not düşün paylaşalım =)

MALZEMELER :

5 adet közlenmiş patlıcan
8 adet közlenmiş kapya biber (kırmızı biber)
5 adet iri domates (siz suyunun daha az olması için uzun domatesleri kullanabilirsiniz)
3-5 adet sivri biber veya acı biber
1 baş sarımsak
Zeytinyağı
Çeyrek çay bardağı elma sirkesi (küçük ince belli çay bardağı ile)
Kaya tuzu
Çeyrek demet ince doğranmış maydanoz
Çeyrek demet ince doğranmış dereotu



HAZIRLANIŞI :

-Kırmızı biberleri yıkayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisinde veya benim gibi anne eski usül balkonda tüpte önlü arkalı közleyin. Közlenen biberleri hemen bir poşete koyup ağzını sıkıca bağlayın. 5dk kadar beklettikten sonra poşetten çıkarıp biberlerin kabuklarını kolayca soyun. (Hepsi birlikte közlenmediği için hepsini bir arada bu şekilde yapmıyorsunuz. Ben bu işlemi 3-4 kere tekrarladım). Kabukları soyulmuş biberleri küp şeklinde doğrayın.
-Domateslerin dip kısımlarına bıçakla + şeklinde bir çentik atın. Domatesleri yıkayın ve kaynar su dolu bir tencerenin içerisine atın. Kapağını kapatıp 3-4 dakika bekletin. Ardından buz gibi su dolu bir kabın içine domatesleri çıkarıp 5 dk kadar bekletin. Bu sayede büzüşen domateslerin kabuklarını kolayca soyup domatesleri küp küp doğrayın.
-Patlıcanları yıkayıp tıpkı kırmızıbiberleri közlediğiniz gibi közleyip ince ince doğrayın.
- Zeytin yağını doğranmış domatesleri derin bir tencereye ocağa koyun ve fokur fokur kaynayana dek bekletin. Fokurdayan domatesin altını kısıp, domates suyunu bırakana dek (Süre vermek zor, en az 1 saati gözden çıkarın. Domatesin katı hali kalmalı.) kaynatmaya devam edin.
- Ayrı bir tava doğradığınız çarliston veya sivri biberleri çevirin.
- Suyunu kaybeden domatesin içine çarliston biber, közlenmiş biber ve patlıcanları, soyulmuş ezilmiş sarımsakları ekleyip 5 dakika arayla sürekli karıştırarak orta ateşte pişirin. Özellikle patlıcanlar dibe tutmaya müsait olduğu için karıştırmak önemli.
- Pişen sebzeleri ben el blenderı yardımı ile püre haline getirdim (siz dilerseniz robotta da çekebilirsiniz). Bu blenderdan geçirme aşamasında biraz etrafa sıçrayabiliyor, bu nedenle plastik bir kaba aldım :) Ardından doğranmış maydanoz ve dereotunu da ekleyip tekrar blenderdan geçirdim.
- Zeytinyağı, sirke, tuz, şeker ve dilerseniz acı pul biberi ilave edip iyice karıştırdıktan sonra sosu kavanozlara pay edin. Evvelinde tuzu damağınıza göre ayarlamayı unutmayın :)
- Kavanozların temiz ve kuru olması önemli. Sosu kavanozlara sıcakken doldurup kapaklarını sıkıca kapatın.Kavanozları ters çevirin. 1 gün sonra hava alıp almadıklarını kontrol edin. Karanlık bir yerde kapağı açılana dek tazeliğini koruyarak saklayın.
-Kavanozun kapağını açtıktan sonra sosu buzdolabında muhafaza edip kısa sürede tüketin.

DİPNOT : Şekersiz hayat nasıl gidiyor güzeller resmen alıştım ama bayram şekeri ve çikolatalarını gördükçe canım istemiyor değil ama şu an "tü kaka" diyip geçiyorum =)

Afiyet olsun güzellerim =)

Hiç yorum yok: